01
Luty
2020

Budujemy domową siłownię

Siłownia to jedno z takich miejsc, gdzie wybiera się wiele osób. W szczególności na początku roku, kiedy to wszyscy postanawiają, że wezmą się za siebie. Noworoczne postanowienia u jednych osób trwają bardzo długo, nawet kilka lat. U innych osób trochę krócej – często tylko kilka tygodni. Może zamiast uczęszczać na siłownię, gdzie często ze względu na odległość nie chce nam się jechać – zbudujmy siłownię we własnym domu? Takie urządzenia będące pod ręką będą dla nas najlepszą motywacją do treningów.

Domowa siłownia

Aby zbudować domową siłownię nie będzie nam potrzeba dużo miejsca. Tak naprawdę wystarczy nam kawałek podłogi i miejsce, gdzie ewentualnie będziemy mogli wszystko przechować swoje urządzenia. Sprzęt na siłownię nie musi zajmować dużo miejsca. To wszystko zależy od tego na co tak naprawdę się zdecydujemy. Zanim jednak rzucimy się w szał zakupów ustalmy budżet. Nawet bardzo niskie finanse nie powinny stanowić dla nas problemu. Dobry sprzęt na domową siłownię można kupić nawet już do 300zł. Prawda, że to mało? Po finansach pozostaje nam wybór miejsca. Bardzo często piwnice pełnią taką rolę. Niezależnie od tego – pamiętajmy o odpowiedniej wentylacji, która będzie w stanie dostarczyć nam świeże powietrze. Podczas treningów spalamy mnóstwo kalorii, podkręcamy swój metabolizm i… zaczyna brakować nam świeżego powietrza. W konsekwencji możemy doprowadzić do utraty przytomności. Bezpieczeństwo podczas treningu jest najważniejsze, dlatego każdy sportowiec powinien pamiętać o takiej zasadzie.

Co kupić na siłownię?

Teraz pozostaje na wybór odpowiednich urządzeń. Jaki sprzęt na siłownię wybrać? W dzisiejszych czasach do wyboru mamy tego naprawdę bardzo dużo. Jeżeli ogranicza nas miejsce, to wybierzemy atlas do ćwiczeń, który jest wielofunkcyjnym urządzeniem pozwalającym spalić mnóstwo kalorii i wyrzeźbić masę. Należy on jednak do stosunkowo drogich urządzeń. Dlatego możemy wybrać ławeczkę ze sztangą, która może nie daje tyle możliwości do ćwiczeń (jak chociażby jednoczesny trening dwóch osób), jednak również pozwala spalić kalorię i wyrzeźbić mięśnie. Oprócz dużej sztangi można postarać się również o mniejsze ciężarki (ok.2-3,5 kg), które będą pomocne w ćwiczeniach stojących – w szczególności, jeżeli chodzi o panie. W przypadku ciężarów dobrym pomysłem zdecydowanie jest kettlebell o różnej masie – 8kg, 12kg, 16kg, itd. W przypadku ćwiczeń z ciężarami należy pamiętać o swoim zdrowiu. Nigdy nie bierzmy się za coś, czego nie możemy udźwignąć.

Woman obraz autorstwa lyashenko - www.freepik.com